sâmbătă, 1 februarie 2014

Natura ne ofera multe beneficii...

Natura ne ofera multe bunataturi.... Dupa mai bine de un an in care am cautat informatii despre acest gen de activitate, am facut cursuri si am mers la schimburi de experienta, hotarasem ca trebuia sa schimbam ceva in viata noastra. Inceputul fusese facut cu cativa ani in urma, cand am descoperit placerea de a ingriji de o gospodarie a bunicilor, in apropiere de Panciu, la aproximativ 27 km de Focsani. Era o varianta convenabila si rapida pentru sfarsituri de saptamana rurale. Ceva gratar, putin gradinarit si multe plimbari pe dealurile pline de vii din spatele curtii. Copiii umblau in fiecare vara desculti prin praf, iarba si pe malul bolovanos al Zabrautului, se catarau in toti pomii, alergau pe terenul de sport sau se jucau cu caprele legate in curtea scolii. Noi am reparat gardul, am taiat pomii uscati si am plantat altii, ne-am facut propria gradina de legume, am pus muraturi si ne-am facut singuri vinul. Acum, dupa aproape 4 ani, avem o gradina frumoasa, o mica livada, cateva ha de vie, o plantatie tanara de coacaze , zmeura si mure, iepuri,pui,curci,porci si o pisica. Am facut ca ceea ce e pe langa noi sa ne reprezinte, sa ne placa si sa fie de calitate. Nu folosim ingrasaminte chimice si nici insecticide, bazandu-ne doar pe metode traditionale de tratament pentru pomi si arbusti fructiferi sau vie, asa cum am mostenit de la bunici. Ne bucuram de tot ceea ce curata vecinii din grajduri, ii scapam de ceea ce ei considera o problema, iar gradina ne multumeste pentru acest lucru. Suntem adeptii unui trai sanatos, cu tot ce presupune el: activitate cat mai multa in aer liber, hrana sanatoasa, timp suficient petrecut cu familia si prietenii. Tot ce preparam: fructele obtinute din recolta proprie sau luate de la gospodarii din zona. Fara procesare industriala, fara chimicale, fara indulcitori sintetici. Doar lamai, menta din gradina, scortisoara sau pastai de vanilie. Si fructe sanatoase romanesti! Fructe alese, spalate, curatate una cate una, fierte in sarje de maxim 4 kg. Am inceput prin a reproduce retetele bunicilor: gem de prune moldovenesc, dulceata de cirese albe, suc de agurida si alte cateva, la care am avut norocul sa putem adauga o descoperire interesanta. O carte de bucate de prin anii 60, o enciclopedie despre posibilitatile de atunci de conservare. Cei care au citit o carte de bucate atat de veche, ma inteleg. Ne-am bucurat ori de cate ori o bunica ne-a mai impartasit vreo reteta si asa am ajuns sa avem destule sortimente ambalate la borcan. La acestea se adauga siropurile, care au insemnat si ele destul de multa migala si atentie, si sa nu uitam sucul de struguri verzi (Suc de Agurida) specific zonei. Fiecare borcan obtinut este o satisfactie, nu un produs de masa! Ne-am inspirat putin din stilul francez al unor maitre confiturier, pentru ca ne-a placut maniera lor de a lucra in familie si de a adauga si ceva valoare estetica produselor lor. Asa ca, mi-ar placea ca si noi, odata, sa devenim maestri dulcetari!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Parerea d-tra conteaza.

Atractii Turistice -Panciu

Primăria Oraşului Panciu implemetează, începând din 17.02.2011, Proiectul „Tradiţie şi Spiritualitate pănceană”- proiect pentru promovarea obiectivelor turistice cu valoare identitară din oraşul Panciu, Judeţul Vrancea, Cod SMIS18649. Proiectul este cofinanţat de Uniunea Europeană prin Fondul European pentru Dezvoltare Regională. Obiectivul general al proiectului îl constituie dezvoltarea şi consolidarea turismului în oraşul Panciu prin intermediul promovării şi valorificării durabile, la nivel naţional, a potenţialului turistic cultural şi natural local, sporirea importanţei turismului şi culturii ca factori de creştere economică. Obiectivele specifice ale proiectului constau în promovarea obiectivelor turistice: Mănăstirea Brazi şi Paraclisul Schitului Brazi; Schitu „Sfântul Ioan Botezătorul”; Beciurile monumente de patrimoniu: Beciul Domnesc, Beciul Marin Ştefan, Beciul Vlădoianu; Meşteşugul vinului. Valoarea totală a proiectului este de 998.218,52 lei. Perioada de implementare a proiectului este de 19 luni, începând cu 17.02.2011. Pentru amănunte legate de acest proiect vă rugăm să vizitaţi pagina de internet a proiectului: www.panciuturistic.ro pentru informaţii despre atracţiile turistice ale oraşului daţi click pe link-urile de mai jos.

Postări populare

http://www.sfi4.com/12252119/FREE

Arhiva postari

POTGORIA VRANCEANA-PANCIU

www.aaz.ro

Va place acest blog?

Powered By Blogger